Customer Success Manager Bergen

Customer Success Manager i Bergen.

Nye utfordringer i Bergen.

Er du vår nye Customer Success Manager?

Amesto Accounthouse vokser, og vi er nå på utkikk etter en fulltidsansatt til vår utlyste stilling som Customer Success Manager.

Din arbeidshverdag vil være variert, full av kommunikasjon med hyggelige nye kunder, og spennende faglige utfordringer. Du vil få ansvar for onboarding av nye kunder, samtidig som du vil jobbe med flere av våre eksisterende kunder.

Som Customer Success Manager vil du jobbe både med å kartlegge behovet hos nye kunder, og være ansvarlig for å hjelpe kunden trygt inn til oss, slik at alt av systemer, kontrakter og regnskap ligger klart for regnskapsfører.

Du vil jobbe selvstendig, samtidig som du vil samarbeide tett med våre selgere og regnskapførere. Du vil oppleve at vi er svært opptatt av kvalitet, og at vi går en ekstra mil for å levere fra oss noe vi kan stå inne for.

Vi har stadig ulike prosjekt gående som du vil bli involvert i om du ønsker; om det er tilbudsprosesser, effektivisere måten vi jobber på eller utvikle nye konsept som gjør våre tjenester enda bedre.
Selv om det kan være hektisk i perioder, så har vi det gøy sammen - humøret er alltid på topp, vi inkluderer hverandre og finner på sosiale aktiviteter. Vi har ellers en høy faglig kompetanse, fokus på å gi de ansatte tillit og muligheter for videre utvikling av egne ferdigheter.

Hvem er du?

Du er en naturlig relasjonsbygger som er opptatt av å skape gode løsninger for kunden. Du er en selvstendig person, tar ansvar og samarbeider godt med andre. Du er god til å kommunisere, fleksibel, strukturert, servicerettet og har et smil om munnen.

Du liker å lykkes, og strekker deg langt for å få til nettopp det. Du har grunnleggende forståelse for regnskap, kasse, salg og fakturahåndtering. I tillegg er du god på utvikling, support og/eller kundestøtte innenfor programvare, og har kjennskap til skybaserte løsninger. Du har gode formuleringsevner, samarbeider godt og trives med mange kontaktflater.

Ikke la deg skremme hvis du ikke oppfyller alle kravene. Hvis du er sulten på å lære, og ønsker å være en del av vårt spennende fellesskap og satsing, har du allerede de viktigste egenskapene.


Hovedoppgaver for Customer Success Manager

• Ansvarlig for egen kundeportefølje med kunder av ulik størrelse, fra ulike bransjer
• Sikre en god overgang fra salgsteamet til Customer Success og fra Custumer Success til økonomikonsulent for nye kunder
• Kartlegge kundens it-løsning og behov, og sikre at kundene får best mulig kundeopplevelse
• Være en viktig proaktiv støttespiller for kunden - under onboarding og etter kunden er innlemmet
• Bruk av data og innsikt for å veilede kundene for økt automatisering og effektivisering av regnskapsoppdraget og forretningsdriften (simplifying business)
• Utarbeidelse av årlig plan for enkelte kunde og løpende oppfølging
• Sikre en løpende dialog med kundene vedrørende ny funksjonalitet og løsninger
• jobbe proaktivt for økt vekst både via oppsalg og nysalgsmuligheter
• måle og sikre god kundetilfredshet, og utarbeide referansestudier
• Proaktiv kommunikasjon med nøkkelpersoner hos kundene
• Ansvarlig for å sikre at oppdragsavtale og nødvendige fullmakter er signert ved onboarding
• Ansvarlig for risikovurdering av kunden og gjennomføring av hvitvaskningstiltak ved onboarding
• Sikre planlegging av kunde ved onboardning – ihht avtalt tidsfrister hos kunde
• Sikre at økonomikonsulent er inneforstått med kundens rutiner og avtale med kunde
• Sikre at system er integrert korrekt med regnskapsprogram
• Utarbeide nye tilbud til eksisterende kunder
• Guideline for fakturerbarhet i stillingen er 60 %

Rollebeskrivelse og ansvar

Salg/Kundepleie:
• Ansvar for jevnlig oppfølging av eksisterende kunder med tanke på kundetilfredshet, ny funksjonalitet og løsninger - kundeundersøkelser - mersalg/oppsalg
• Ansvar for utarbeidelse av nye tilbud til eksisterende kunder ved endring av oppdrag
• Onboarding av kunde fra a-å - sikre en god overgang fra salgsteamet til kundeteamet.
• Ansvar for å sammen med teamleder planlegge og koordinere onboarding av kunder for å sikre en jevn arbeidsbelastning. Dette inkluderer å ha oversikt over teamets kapasitet i forhold til oppdrag, omfordeling av ressurser.
• Ansvar for å vite hvem som har ulik spisskompetanse i AAH og involvere disse i kundemøter ved behov
• Ansvarlig for å sikre at oppdragsavtale og nødvendige fullmakter er signert ved onboarding
• Ansvarlig for risikovurdering av kunden og gjennomføring av hvitvaskningstiltak ved onboarding

Administrasjon, kvalitet og rutiner:
• Ansvar for onboarding av nye kunder ihht Amestos rutiner og retningslinjer
• Ansvarlig for kundeundersøkelser
• Ansvar for at det finnes oppdragsavtaler, fullmakter, ID, risikovurdering for alle kunder
• utvikle/forme eksisterende og nye arbeidsmetoder

Om Amesto.

I Amesto er vi mer enn 1000 ansatte som hver dag skaper nye muligheter ved å stille de gode spørsmålene. Spørsmål som forenkler og som gjør at våre kunder kan nå sine mål. Fordi vi er verdiskapere. Det er de gode spørsmålene som har ledet Amesto og våre kunder hit vi er i dag, og som skal drive oss videre inn i fremtiden. #askmore.

 

Amesto er en av Norges mest innovative virksomheter. Og av Innovasjonsmagasinet 2020-21 ble Amesto presentert på listen over de 25 norske virksomhetene som er best i klassen på innovasjon.

Amesto Accounthouse er en del av Amesto konsernet, et familieid konsern med misjon om å skape verdi for våre kunder, partnere, eiere, ansatte og samfunn. På vårt kontor i Bergen er vi 50 dedikerte og motiverte medarbeidere som gleder oss til å få enda flere kollegaer.