Amesto AccountHouse frir til småbedriftene

3
nov

Vi lanserer nytt småkundekonsept

Amesto AccountHouse frir til småbedriftene

Amesto AccountHouse har kjøpt 51 prosent av Tillit Regnskap, som nå fremover vil bli kjent som "Amesto GO".

– Dette er et strategisk oppkjøp fra vår side, noe som gir oss muligheten til tilby en bedre tjeneste til en større del av markedet. Vi er i full gang med å posisjonere oss for de nye forventningene våre kunder har til sine leverandører. Vi har ambisjoner om å være helt i front når det gjelder både innovasjon, teknologi og kundeopplevelse. Tidligere har det ikke vært et optimalt tilbud for kunder i S-en av SMB-markedet, og selvbetjeningsløsninger har vært det vanligste å tilby denne kundegruppen. Med Amesto GO har vi mulighet til å levere et fullverdig konsept for både gründerbedrifter og mindre bedrifter som inkluderer både regnskapsføring og rådgivning, sier CEO Siri Nilssen.

Det ligger i Amesto-kulturen å investere i «intraprenører», som en del av satsingen på innovasjon, og Amesto GO er det siste skuddet på stammen.

– Det er mye spennende som skjer i regnskapsbransjen om dagen med økende grad av rådgivning, automatisering og en gryende implementering av kunstig intelligens og maskinlæring. Det er viktig å tenke nytt, og ikke helt «A4». For å gå inn i fremtiden ønsker vi derfor å knytte til oss aktører som tenker litt forskjellig fra oss, og selvfølgelig heldigitalt. Det får vi i aller høyeste grad med gründerne Aleksander og Ørjan, og vi er veldig glad for at de ønsker å jobbe sammen med oss. Sammen skaper vi det beste tilbudet og kundereisen, sier Nilssen.

Tillit regnskap ble etablert i 2016, og tar med seg opp imot 100 kunder inn i Amesto AccountHouse. Til daglig holder de til i Bergen men på grunn av sin heldigitale profil kan Amesto GO levere regnskapstjenester i hele landet. På spørsmål om hvordan de har klart å vokse til 100 kunder på ett år svarer Commercial Manager Aleksander Meidel-Hagewick:

– Vi har begge gründet bedrifter tidligere og har ut i fra egne erfaringer identifisert et behov for at en regnskapsfører skal kunne gjøre mer enn å føre bilag. De sitter egentlig med et kart over bedriften og kan være en utrolig god økonomisk rådgiver. I tillegg brenner vi for at norske bedrifter skal lykkes, og det merker nok kundene våre. På spørsmål om hvorfor Meidel-Hagewick har valgt å gå inn i regnskapsbransjen – en bransje som har blitt stemplet som utrydningstruet svarer han,

– Slik jeg ser det, er det den tradisjonelle regnskapsbransjen som er truet. Vi er med på å skape en helt ny regnskapsbransje, der kundeopplevelsen er fundamentet. Å føre bilag kommer til å bli melk og brød, men den virkelige verdien ligger i å forstå kundens forretning og bli en nær rådgiver. Denne endringen kommer som en konsekvens av at tiden til regnskapsførere i økende grad kommer til å frigjøres på grunn av automatisering og maskinlæring. Automatiseringsrevolusjonen er jo allerede godt plantet i vår bransje. I tillegg ser vi et stort vekstpotensiale, og vi har ambisjoner om å firedoble omsetningen det neste halvannet året.

Les mer på www.amestogo.no