Amesto AccountHouse frir til småbedriftene

3
nov

3. november 2017

Vi lanserer nytt småkundekonsept

Amesto AccountHouse frir til småbedriftene

Amesto AccountHouse har kjøpt 51 prosent av Tillit Regnskap, som nå fremover vil bli kjent som "Amesto GO".

– Dette er et strategisk oppkjøp fra vår side, noe som gir oss muligheten til tilby en bedre tjeneste til en større del av markedet. Vi er i full gang med å posisjonere oss for de nye forventningene våre kunder har til sine leverandører. Vi har ambisjoner om å være helt i front når det gjelder både innovasjon, teknologi og kundeopplevelse. Tidligere har det ikke vært et optimalt tilbud for kunder i S-en av SMB-markedet, og selvbetjeningsløsninger har vært det vanligste å tilby denne kundegruppen. Med Amesto GO har vi mulighet til å levere et fullverdig konsept for både gründerbedrifter og mindre bedrifter som inkluderer både regnskapsføring og rådgivning, sier CEO Siri Nilssen.

Det ligger i Amesto-kulturen å investere i «intraprenører», som en del av satsingen på innovasjon, og Amesto GO er det siste skuddet på stammen.

– Det er mye spennende som skjer i regnskapsbransjen om dagen med økende grad av rådgivning, automatisering og en gryende implementering av kunstig intelligens og maskinlæring. Det er viktig å tenke nytt, og ikke helt «A4». For å gå inn i fremtiden ønsker vi derfor å knytte til oss aktører som tenker litt forskjellig fra oss, og selvfølgelig heldigitalt. Det får vi i aller høyeste grad med gründerne Aleksander og Ørjan, og vi er veldig glad for at de ønsker å jobbe sammen med oss. Sammen skaper vi det beste tilbudet og kundereisen, sier Nilssen.

Tillit regnskap ble etablert i 2016, og tar med seg opp imot 100 kunder inn i Amesto AccountHouse. Til daglig holder de til i Bergen men på grunn av sin heldigitale profil kan Amesto GO levere regnskapstjenester i hele landet. På spørsmål om hvordan de har klart å vokse til 100 kunder på ett år svarer Commercial Manager Aleksander Meidel-Hagewick:

– Vi har begge gründet bedrifter tidligere og har ut i fra egne erfaringer identifisert et behov for at en regnskapsfører skal kunne gjøre mer enn å føre bilag. De sitter egentlig med et kart over bedriften og kan være en utrolig god økonomisk rådgiver. I tillegg brenner vi for at norske bedrifter skal lykkes, og det merker nok kundene våre. På spørsmål om hvorfor Meidel-Hagewick har valgt å gå inn i regnskapsbransjen – en bransje som har blitt stemplet som utrydningstruet svarer han,

– Slik jeg ser det, er det den tradisjonelle regnskapsbransjen som er truet. Vi er med på å skape en helt ny regnskapsbransje, der kundeopplevelsen er fundamentet. Å føre bilag kommer til å bli melk og brød, men den virkelige verdien ligger i å forstå kundens forretning og bli en nær rådgiver. Denne endringen kommer som en konsekvens av at tiden til regnskapsførere i økende grad kommer til å frigjøres på grunn av automatisering og maskinlæring. Automatiseringsrevolusjonen er jo allerede godt plantet i vår bransje. I tillegg ser vi et stort vekstpotensiale, og vi har ambisjoner om å firedoble omsetningen det neste halvannet året.

Les mer på www.amestogo.no